duminică, 24 decembrie 2023

Ganduri de vacanta

 A trecut si cea mai grea saptamana. A venit in sfarsit mult asteptata vacanta. A fost grea pentru mine saptamana dar ceva frumos s-a intamplat: am cunoscut un om al orasului, un om al scrisului, un om al cercetarii. Frumos, blajin si pare linistit dar cu interiorul plin de framantari sufletesti. Este de fapt o scriitoare despre care nu stiam nimic in urma cu un an si jumatate.

    A fost un final neasteptat. Am publicat si un text in revista Literatura de Azi, un text mai aparte: https://www.literaturadeazi.ro/ssr/tu-mai-stii

Ieri am scris un text diferit fata de celelalte. Cred ca, in fiecare text scris parca sunt alte idei, alte framantari. Am avut onoarea sa vad lucrari inedite, articole pe net foarte vechi scrise de maestrii literaturii interbelice.

A fost pana la urma o saptamana grozava. Am putut sa ma adun si sa imi dau seama ca puterea de a scrie, de a face anumite lucruri tine doar de mine atata vreme cat sanatatea nu imi joaca feste. 

Am reusit sa fac si fotografii desi era un frig de inghetau degetele. O jumatate de ora maxim am rezistat, cred ca nici atat doars a fac cateva cadre. 

Am descoperit strada si casa lui Serban Cioculescu. Am descoperit placi comemorative despre care nu aveam habar. Mentionez un Felix Aderca, o Cella Serghi si o Maria Filotti. Ce case! Cladiri impunatoare nu departe de Facultatea de Drept.

Am reusit sa pregatesc pentru casa ornamente, sa cumpar brad si sa-l impodobim deja, sa fac putina curatenie si ordine. Sa iau si o musama draguta pentru bucatarie, in sfarsit. Incet, incet cu putere de la Dumnezeu am reusit sa imi fac un alt mediu, un alt loc si un ,,acasa,, confortabil.

Bucatareala: am evitat sa cumpar mult si foarte multe, nu pregatesc nimic special anul acesta: doar niste mici aperitive, peste si poate un gratar. 

Dimineata zilei de vineri si restul fotografiilor facute in acea zi.

Bradul si ce mai vedeti sunt aranjate sambata. 

Asa arata cerul vineri dimineata, ultima zi de lucru pe acest an. Deosebit asfintit!


Mai jos avem Facultatea de Medicina din Bucuresti:


Casa lui Serban Cioculescu, nu este memoriala ci doar o placuta in care ne spune ca a trait in acea casa. Cu siguranta sunt alti proprietari sau mostenitori ai sai, cine stie, insa e frumos ca o ingrijesc. ma indoiesc ca asa aratat in 1938 cand s-a mutat acolo criticul literar. 


Ca de obicei, pisicute in Cotroceni...desi nu ma asteptam sa ma intalnesc cu vreun la cat de frig era.



    Cele doua reviste in care mi s-a publicat articolele despre Camil Petrescu, se pot citi si in format electronic pe site. Le-am pus frumos la loc de cinste in biblioteca:


Sambata am facut bradul cu fi-miu, i-am gasit loc unde sa-l asezam, langa am o comoda cu sertare si am aranjat-o frumos. Chiar se simte ca vine Craciunul din multe puncte de vedere. Figurina aia mica de roblox star wars a lui fi-miu.


Chestia asta o gasiti la intersectia cu Bld Eroilor si Splai. Nu departe este si gura de metrou Eroilor.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Progresele (2)

 Orice progres mic trebuie recompensat. Orice lucru maret realizat de asemenea recompensat.  Ziua 2 Ziua de observare. Am numit-o ziua de ob...