luni, 20 noiembrie 2023

Luni cu minus 0 grade

 A venit si sub 0 grade. Imi aminteste de un roman scris de Radu Tudoran din seria casa alcibiade. Scria bine, cartile sunt destul de convingatoare pentru o vacanta prelungita. Cu alte cuvinte, masor azi temperatura cu literatura. 
Dupa un weekend in care am vegetat la propriu in fata laptopului vizionand filme Netflix mi-am odihnit creierul si corpul pentru noua saptamana.

Am inceput special cu literatura pentru a ma incita la citit carti din aceasta saptamana. Problema nu e cititul si timpul liber pentru asta ci consecventa, imi doresc ca o carte inceputa sa fie si terminata. E provocarea mea permanenta. 

Nu m-am mai gandit la cuvantul lunii, la planurile de vacanta. Am lasat asa in voia sortii tot programul asta de incarcare a energiilor pozitive. Ar trebui sa fiu convingatoare cu mine si sa ma apuc serios de scris, sa scriu ceea ce simt si fara a gasi scuze. Un fel de ,,hrana,, pentru starea de spirit, starea de bine incepe cu mine si cu ce fac zilnic.

Pentru ca se aniverseaza Centenar Monica Lovinescu fac trimiterea catre o mica emisiune:


Personal: ma uimeste si ma suprinde, atat negativ cat si pozitiv. Nu pot avea nici simpatie, nici antipatie. E mai mult o drama, un caz care nu il pot duce eu psihic. Nu ai cum sa fii nici fericit nici nefericit in acest caz. Nu ai cum sa intelegi pe deplin daca nu faci parte macar o farima din acea epoca. Eu am prins 14 ani din comunism. Ma surprinde, cum oamenii traiesc mai mult in trecut si lasa ca prezentul sa fie umbrit de dramele din trecut, din epoci care umbresc permanent prezentul, sperie optimismul si cheful de viata.
Daca ai puterea sa asculti marturia cutremuratoare din filmuletul de mai sus inseamna ca nu te,a atins vreo drama naucitoare si catastrofala direct sau indirect.
E o intreaga istorie sociala acest nume cutremurator si fantastic. Nu e nici iad si nici rai. Priveste si asculta cat mai detasat, altfel risti sa ramai marcat pe viata. 


Detasat pentru ca, inveti cele mai importante lectii ale vietii reale. E o adevarata carte a vietii. Fii obiectiv! Si recunoscator ca nu ai fost in locul lor. Istoria educa pana la limita intelegerii sale. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cartea zilei

 In urma cu 2 ani am cumparat sub impulsul unei stari sau emotii, de la o recomandare sau de la o reclama o carte ce nu am citit-o, doar am ...