vineri, 4 august 2023

Cu sau fara camara?

 Ma intreb daca mai exista case cu camara ce se umple instant cu borcane de tot felul... incepand din aceasta luna cu sos de rosii, vinete la borcan si altele.

Uitandu-ma la un video azi ma intrebam ce pazesc acum? 

Piata o am la 4 minute de casa cu de toate in ea si eu ce mai pazesc?

 Ei, bine am descoperit ca ai nevoie si de aparate in casa ca de exemplu masina de tocat rosii sau masina de tocat carte sau... etc. Asadar, iata ce scuza buna am gasit sa nu fac nimic in acest sens.😁

Am gasit o alta solutie pe moment, nu e chiar convenabila, insa e o idee momentan si nu ar fi rea: sa-mi fac o aprovizionare cu borcane gata facute din supermarket mai mare. Nu stiu daca e o idee buna.
Dar sos de rosii chiar mi-ar placea sa fac candva.


Ce parere aveti de muraturi? eu nu mai pot manca muraturi din cauza regimului cu gastrita si colon iritabil, asa ca iata inca o scuza sa nu pun nimic. 
 
Un pont invatat din video-ul de mai sus sa nu folosesc Sare Iodata. 


 
Am dat si de un blog fain:
Asa camara ca la Doamna din video sa tot ai:
 

 
intre timp am gasit fara sa caut in mod special un site fain de unde pot sa-mi au borcane de tot felul de marimi si nu doar atat.

 
 Nu stiu sa sterilizez borcanele. Asta am de invatat daca vreau sa ma apuc de asa ceva in aceasta toamna:


Mai adaug la postare cand mai gasesc cate ceva interesant.

5 comentarii:

  1. In niciun caz sare iodata la muraturi (vezi ca cea la vrac, in magazine, e iodata). Si inca ceva - am avut mari probleme cu colonul iritabil si cu gastrita - erau fix de la sarea iodata si se foloseste in de toate :(.
    Eu nu am masina de separat pentru rosii. Curat cojile si cotoarele, apoi fierb rosiile taiate bucatele, apoi le trec printr-o setrcuratoare ca sa scap de samburi, apoi le mai fierb vreo 20 de minute cu putina sare (eu pun de himalaya, roz, dar sa te uiti si la aia ca sunt cateva care sunt iodate).
    Pupici :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma crezi ca nu am stiut ca sarea iodata e principalul vinovat? Doamne si cata sare am consumat, zice ca e buna cand ai tensiunea joasa sa mananci nu in exces. Samburii aia de la rosii cica sunt pacatosi la stomac. Zi frumoasa si cu spor! :)

      Ștergere
  2. Nici când am locuit la bloc nu am conceput să stau fără cămară și fără să-mi fac conserve pentru iarnă. M-am adaptat întotdeauna la nevoile familiei și la preferințele noastre. Am mai și cumpărat gata făcute, tot așa în fucție de nevoile personale.
    Acum la casă cu grădină, am beci care e plin de conserve încă din aprilie- mai când au început dulcețurile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce fain! Eu sunt consumatoare de dovlecei si ardei, la astea ma gandeam sa pun la borcane, vinete eventual, sos de rosii ptr ciorbe. Dar sa vad ce buget am in luna septembrie. Spor la treaba! si gradinarit...vine culesul acum.

      Ștergere
  3. Poate suna straniu, insa am experimentat morcovi la borcan cu apa sarata si au iesit usor murati. Accesoriile cele obisnuite: usturoi, marar - crengute -, mustar boabe si hrean. Iar sare, cam 20 grame la litru. Evident, sare fara iod.
    Seara linistita si spor la tot! ❤️

    RăspundețiȘtergere

Saptamana de revenire

Ganduri      Dupa o saptamana foarte grea din multe puncte de vedere, mai putin financiar, a venit si ziua sa scriu ca mai putin financiar D...