luni, 23 ianuarie 2023

Provocarea de scriere 14

 Zile in care in care a trebuit sa fac lucruri care nu-mi plac, acele drumuri catre clinici pentru analize si hartii. Din fericire, rezultatul la testul antigripal a fost negativ. Azi suntem mai bine, dar am tras doua zile, cat de cat ne-am pus pe picioare. Nu am vrut sa merg la spital la garda sa fac acolo testele, desi m-a trimis dr dar nu am avut chef sa merg pana acolo la camera de garda unde cred ca e nebunie in perioada asta. Asa ca, am preferat sa merg la un laborator din pacate nu am stiut ca nu e acreditat, acum asta e. Daca era ceva imi iesea la analiza asta. 

Postarea inceputa de doua zile, nu stiu de ce nu am terminat-o. Inca suntem pe tratament dar suntem mai bine, febra a scazut, in sfarsit, nasul vad ca si el da semne de oboseala asa ca a inceput sa ne mai lase. Aproape o saptamana de medicamente si agitatie. 

Am reusit ieri sa mai lucrez la articol, nu stiu de ce merge asa greu, dar sper sa-l dau gata saptamana ce vine. Inca, mai citesc. Am gasit multe articole vechi cu intervieuri. 
M-am apucat  sa citesc pe Tolstoi, dar iar merge greu. Am stat si pe Netflix putin, insa dand drumul al Tv am reusit sa conectez decodorul digi si vreo 2 zile am butonat telecomanda de am ametit si aucm tot stins sta tv, deci...mi-a trecut nebunia tv-ul.

De iesit nici vorba, doar la cumparaturi si la farmacie. Nici nu am facut calculul cate am cheltuit pe medicamente in 3 zile. Tamifluu este cam scump, daca il gasesti in farmacie de cartier ajunge undeva spre 54 de lei 75 de lei insa nu se gasea si a fost luat din centru la 85 de lei, asa ca ce sa mai zici dar vad  ca l-a pus pe picioare. 

Voi cum sunteti?
Am citit la Irina dulce casa ca se indeltniceste cu coaserea unei ie si mi-a amintit din copilaria vitrega cum la tara coseau tot felul de prosoape puse apoi pe pereti, fete de masa si de perne. Cel mai mult mi-au placut fetele de perna cum erau cusute, niste trandafiri nu prea incarcati si o nuanta de rosu placuta ochiului meu. Desi e o munca migaloasa rezultatul era frumos ochiului.

Cu psihicul stau mult mai bine, nu am mai avut nicio cadere nervoasa, in afara de cele normale ca toata lumea la magazin cand te enerveaza unul si altul, astea nu se pun sunt la ordinea zilei.

Sa vedem ce mai citesc, ce mai gasesc prin ziare. De curatenie nici gand, momentan stau la odihna ca de miercuri o iau de la capat. 

Sambata sau duminica am ascultat un live cu Madalina pe instagram si cu o invitata, am uitat numele si au vorbit despre spalatul rufelor, unele chestii deja le stiam si le aplicam de la flylady cred, insa faza cu balsamul, cica sa il inlocuiesti cu otetul, bine bine, dar otetul ala da un miros groaznic eu am folosit o vreme si ultima spalare nu stiu ce s-a intamplat ca miroseau ingrozitor hainele de la otet. O alta chestie ca nu trebuie sa punem dero cat e sertarasul masinii. Acum cu balsamul, ca nu neaparat daca miroase frumos e si curat, corect. Treaba complicata si cu spalatul asta.... imi amintesc de perioada cruda cand spalam de mana efectiv, nu aveam masina de spalat, apoi o perioada am avut o masina de spalat care doar spala si storcea, eu trebuia sa le clatesc, corvoada nu alta. In fine, a fost cam greu pana am avut o masina serioasa. Chin nu alta. Acum o am pe a doua care nici asta nu e cine stie ce, un beko vechi de 7 ani care abia mai merge. Trebuie schimbata anul asta. Of masinile astea de spalat, sa nu zic electrocasnice.

 Recunoscatoare ca lucrurile complicate se pot simplifica. Ca atunci cand ma simt fara entuziasm ceva de undeva se intampla sa-l readuca. 
Recunoscatoare ca am putut sta acasa si sa ne tratam de raceala gripa. 
Recunoscatoare ca am lucrat la articol si am acces de acasa la o gramada de informatii.
 

Sa ne mai uitam si la ce mai e prin tara legat de cumparaturi si gatit:


si:



4 comentarii:

  1. Ma bucur ca mergeti spre bine - sa fie cat mai repede foarte bine. Multa sanatate:)!!!
    Despre spalare - otetul e genial! Il folosesc de ani de zile, insa, sunt cateva lucruri de care sa tii cont, ca sa nu miroasa rufele puternic atunci cand le scoti din masina (oricum si mirosul acela se duce daca sunt aerisite afara, la aer, ceva mai mult timp). Sa fie otet alb. Din vin (cel pentru muraturi). Eu pun cam 2-3 linguri (dar pun din ochi). Eu am folosit de la raureni si inca ceva de stefanesti (cel de raureni e mai puternic, puneam deobicei cantitate mai mica - o lingura). Pun in cuva de spalat, peste haine, dupa ce se termina programul de spalat folosit (am masina pe verticala, cand aveam pe orizontala, puneam in sectorul de balsam). Si apoi mai bag o clatire suplimentara (cam 15-20 min e,ste daca ai program de clatire mai mic, atunci pune doua clatiri - eu la asta de acum asa fac).
    Si folosesc un detergent lichid, fara parfum, eco - are dreptate si ce spune referitor la cantitate. In 97 a fost o campanie care anunta populatia ca se schimba dozajele la detergenti. Dar se multa lume nu a aflat sau pur si simplu a folosit aceleasi cantitati.
    Ce de bunatati ai pastrat pentru final :)))). Yummy. Tot fac mamaliguta - pentru Buni :D. Sper s apot manca si eu in curand :P.
    Ahhh si ce frumos - o ie... Si eu mi-am luat material pentru asa un proiect. Poate voi si reusi candva sa ma ocup de el.. Imi trebuie musai o lupa :)) - ca la cat de chioara e lumina de la bec... si cum nici naturala nu am din belsug in casa... Mai greu.

    Pupici cu drag! Spor la scris :D, sanatate si o saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da asta ar fi fost problema, am folosit un altfel de otet. Cred ca de aia au avut mirosul ala ingrozitor. Nici eu nu stiam faza cu cantitatea de dero pusa in masina. Ziceam ca daca pun mult spala mai bine, nu e asa. Logica mea, te pui cu ea! Nici eu nu am rabdare la lucru manual de niciun fel, abia daca mai cos cate ceva urgent foarte rar. Sa ai grija de tine si spor la proiecte.

      Ștergere
  2. Sanatate maxima, draga Carmen! Recunosc ca nu m-as duce nicaieri sa fac un test de gripa.
    Intotdeauna stiam ca aveam asa ceva!
    Portul nostru popular mi se pare un miracol. Iar crearea lui este fabuloasa. Nu stiu cat se mai perpetueaza aceasta indeletnicire.
    Imi place mamaliguta. Te scoate din belea in multe cazuri!
    Citisem de balsamuri bio. Adica o picatura, doua de tinctura de lavanda sau alt miros care place. Mi se pare mai sanatos. Am mai luat balsam pentru copii, insa il diluez la greu.
    Seara buna si o saptamana usoara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult. Portul popular, dar munca si truda pentru asa ceva e peste masura intelegerii si rabdarii mele. Balsam de copii am luat si eu dar nu stiam ca trebuie sa-l diluez. Tinctura folosesc si eu dar nu pentru miros ci tinctura medicinala, cred ca nu am scris pe nicaieri, tinctura de propolis, gentiana ptr stomac si papadie. Fac minuni, am inlocuit multe medicamente scumpe de stomac. O saptamana minunata va doresc!

      Ștergere

Progresele (1)

Am hotarat de azi sa fac un fel de jurnal. Cum de scris in caiet nu ma tin cum trebuie si mi-a fost recomandate niste teme la sedinta de ter...