sâmbătă, 29 februarie 2020

Despre emotii

Emotiile sunt un lant de trairi mai mult sau mai putin vizibile, mai mult sau mai putin importante.
Emotiile sunt definite sub diferite puncte de vedere, pot fi raportate la situatii, imprejurari si de om.

Emotiile sunt cele care de multe ori ne dau viata peste cap daca nu stim sa le tinem in frau si daca nu stim sa le stapanim.
O intreaga literatura de specialitate abunda in jurul acestui subiect. Se pot citi multe, se pot interpreta in functie de fiecare nivel de percepere.
Intrebarea este cum ne pot afecta emotiile viata, starea de spirit si cum ne pot modifica obiectivele pe moment, pe termen lung sau scurt.
De multe ori o singura vorba aruncata, fie si in gluma, ne poate intoarce intreaga viata pe dos nu doar starea de spirit a momentului.
Sunt oameni care parca din asta traiesc, sa raneasca, sa provocae emotii negative, sa aduca in viata unui om vorbe care intorc pe dos sufletul.
Sunt oameni care printr-o vorba rastoarna tot universul si toata lumea creata in jurul unui om.
Sunt oameni care adora sa te stie calcat in picioare doar prin cateva vorbe, spuse fie si in gluma.
Sunt oameni care nu isi dau seama in ce sfera a emotiilor negative se invart.
Sunt oameni slabi care nu reusesc sa-si stapaneasca emotiile negative si se pierd atat de usor in fata primului obstacol intalnit.




sursa foto:
Din articolul
Ce sunt emotiile? link catre articol:

Sunt putini oameni care inteleg si le pasa de oamenii care din cauza suferintei devin sensibili la orice vorba spusa in vant.
Am intalnit oameni si oameni, care nu cred in iubire, care nu cred in dragoste, care nu cred in sinceritate, care nu cred in emotii, care nu mai cred in fericire, care nu mai vad nimic dincolo de propria lor persoana si viata sa.
Am trait in anii acestia emotii din toata gama mentionata in graficul de mai sus. Insa, daca ar fi sa fac un grafic al meu as putea sa spun ca procentul cel mai ridicat ar fi pentru elementul tristete as mai adauga dezamagire.


A inceput anul 2020
Se spunea ca acest an o sa aduca ce nu a adus secolul. Poate altora, nu mie.
Nu as putea numi acest an decat anul terapiei.... terapiei de suflet.



4 comentarii:

  1. Anul tocmai a inceput. Nu prea inteleg de ce evaluezi un viitor care inca nu s-a derulat si are o varietate infinita de posibilitati, ca si cum deja s-a transformat in trecut? Doar ne-ai aratat ceva foarte interesant. Nu vazusem cercul pana acum. Ne putem pozitiona unde dorim, chiar daca avem iluzia imposibilului. Eu asa cred.
    A ne situa pe ideea "imposibilul nu exista", genereaza o combustie speciala. Uneori, cand simt ca dau inapoi, ma sprijin cumva pe acest gand si ma gandesc ca doar eu imi pot extinde limitele. Nimeni in locul meu!

    Vine primavara si totul renaste! Inclusiv noi!
    O seara frumoasa si un weekend cu alte idei principale, pline de optimism!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea,
      stii, uneori asa imi doresc sa am o prietena de suflet.... da, anul tocmai a inceput, dar se pare ca ce am lasat in anul anterior continua si in anul acesta. Azi nu mai simt ca dau inapoi, ci ca bat pasul pe loc.
      Multumesc mult
      Weekend frumos si tie!

      Ștergere

49

 49 Ce este o cifra? Doar pe o hartie!  Sa scriu despre suflet si trup. Sufletul a crescut! Trupul e obosit. Azi voiam sa ma izolez complet,...