luni, 24 februarie 2020

Banal sau esential?

Transformati-va viata banala in una plina de esenta
Esenta produce energie pozitiva      

Am observat in jurul meu oameni care par sa aiba o viata banala, anosta, trista, care fac lucruri din mers si pe chipul lor s-ar citi resemnarea, depresia, tristetea, esecul, invidia, rautatea si multe lucruri negative.


Cand am incercat sa-mi transform viata banala in ceva de esenta am fost privita ca o femeie nebuna sau ciudata. Dar cu trecerea timpului cei care mi-au sesizat evolutia, ca sa-si justifice critica adusa anterior au inceput cu laude de genul esti puternica, te admir, cum reusesti? esti rezistenta... bla, bla, bla.

Sincer, laudele ma sufoca, criticile ma scarbesc si nu ma ajuta in niciun fel pentru ca am crescut in critica non-stop si in reprosuri (atat n copilarie cat si in tinere, inclusiv in casnicie/toxica), normal ca reprosurile ma enerveaza....indiferent de unde provin, mai ales daca vin de la oameni care nu fac nimic cu viata lor, care se plang permanent de nu stiu ce neajunsuri, care se cred autotstiutori si care au viata banala.
Sigur ca, nimanui nu-i plac criticile si reprosurile. Nu prea vad multumire interioara cu reprosuri si critici la pachet servite zilnic.



Am inceput sa-mi transform vaiata banala in ceva esential cu  ultimii ani in urma, doar ca am avut parte de multe piedici, multa influenta proasta, multa critica (ex: in loc sa te gatesti/nu a gati/, sa te ocupi de calcat, de copii... tu stai sa te duci la facultate... pe bune?), multe reprosuri, impuneri si tot felul de aberatii care mi-au distrus intr-un fel viata in sine.

Lumea e oripilata cand spun ca nu ma uit la tot felul de emisiuni la tv, mondene sau concursuri de alea gen cantat sau mai stiu eu ce, chiar si emisiunea aia in care copiii spuneau lucruri traznite nu o aprob. Sunt multe de scris la acest capitol. Rar ma uit la stiri. In general, stirile legate de scoala, serviciu si vreme. Nu imi incarc inutil creierul si starea mea de bine cu toate lucrurile seci.
Am ales de multi ani in locul acestora sa citesc, sa scriu si sa fotografiez.
Eventual sa urmresc diferite documentare, muzee virtuale si webinarii.

Cea mai buna perioada, dar in acelasi timp cea mai dramatica pe plan personal, a fost perioada studiilor la masterat. Am invatat acolo lucruri minunate, am descoperit atitudini noi, abilitati noi si multe lucruri de esenta. Mi-am trasnformat viata banala intr-una de esenta. Ceea ce este si mai interesant este ca toate au venit la momentul potrivit.
A avea curiozitatea descoperiri un nou mod de viata. A fi curajos sa descoperi cum sa iti imbunatatesti viata. A fi curios sa vezi, citesti si imbina viata banala cu cea de esenta.  
Esenta aduce provocari. Esenta aduce stari de bine, atrage oameni cu energie pozitiva, inlatura din gandurile nocive, aduce vietii un nou sens si mai ales te ajuta sa te descoperi.



Puterea si curajul de a inlocui viata banala cu una de esenta sta in fiecare din noi.

Exercitiul de azi l-am preluat din programul de dezvoltare personala condus de Coach, Trainer si de ce nu si mentor, Adrian Puiu, il stiti deja din postarile anterioare.



surse foto:
pinterest, grup dezvoltare personala facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...