miercuri, 4 decembrie 2019

Draga zi de marti (II)

Ziua de marti ca si cea de saptamana trecuta nu prea mi-a adus pace si liniste, ci furtuna si disconfort.





Se zice ca, fiecare furtuna/conflict face parte din viata noastra. Ei bine eu as vrea sa caut o umbrela magica de a ma proteja de aceste furtuni, chiar daca aceasta o gasesc in rugaciuni sau terapii individuale. Oare cine e mai puternic? Dumnezeu sau furtuna? Eu cred ca Dumnezeu. De ce? pentru ca tot El a fost cel care a si oprit-o.
Nu stiu cum sa implementez un nou obicei si prin postarile mele pe blog: rugaciuni, pilde sau alte citate motivationale din Biblie. Ma gandesc si la asta de ceva vreme.





  Dar pana atunci incerc sa construiesc cu pasi marunti starea de bine si momente de constientizare a propriilor nevoi.
   Am refuzat total sa dau, ca sa nu zic arunc, bani psihologilor si terapeutilor. Daca nu am mers atunci cand eram intr-o stare critica, de ce as merge acum? am puterea de a face autoterapie pentru ca Dumnezeu mi-a dat multe daruri si eu nu le folosesc. Explorez tot ce se poate.
Fiecare dintre noi avem puterea de a ne evalua, raporta la ce e in jurul nostru, la ce facem cum se zice a ne conecta (nu prea imi place mie cuvantul conecta) la propria viata, traim practic absenti la tot ce e in jurul nostru. Inspirata din programul 5am a lui Dan Luca voi incerca si eu cumva sa evaluez acest an care parca imi dau seama cum a trecut pe langa mine.

Vorba acea: Dumnezeu iti da dar nu iti pune si in traista!



Da e ok sa te simti asa dar nu e nimeni obligat sa iti suporte aceste stari. Oamenii de obicei intorc spatele cand intalnesc un om cu aceste stari permanente. Important este sa fii constient de ele. E ok atatat timp cat nu impartasesti cu oricine aceste trairi pentru ca nu de multe ori poti avea surpriza sa fii tratat cu inferioritate.
Este un subiect delicat. Te simti cum vrei tu dar nu lasa sa se vada pentru ca oamenilor le place sa puna paie pe foc nu sa te ajute sa iti modifici aceste trairi.
Ce mi-a spus cineva acum mult timp: ai probleme? mergi la psiholog! ai necazuri? mergi si trateaza-te! ai izbucniri? du-te la psihiatru! ai depresii si te plangi? mergi la preot!
Si exemplele pot continua...
E ok sa fii cum vrei tu sa fii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Miercurea fără cuvinte

 Herăstrău