duminică, 9 septembrie 2018

Incepem scoala, iar?

Cum, azi e ultima zi de vacanta?
Maine mergem iar la scoala?
Ba nu, maine mergem prima oara la scoala pentru ca fiecare an aduce altceva noi. In cazul luiV.

Emotia pentru cea mica va fi mai mare. Micuta intra in clasa 0. Primul an de scoala pentru ea. E entuziasmata. Sper acest entuaziasm sa tina tot ciclul primar.
Sper doar sa nu avem conflicte, probleme si divergente. In rest, le descurcam noi cumva.

Pentru mine scoala a fost pe undeva un chin, a fost o plictiseala continua si motiv pentru a nu fi acasa in mediul urat in care am trait.

Acum lucrurile cumva s-au schimbat. Cei care au bani si isi permit si-au dat copiii la scoli private ca sa nu cumva sa guste din amarul experientei scoalre de stat. Sigur, protejam cat putem de aceea eu am ales o scoala care poate oferi ceeac e poate oferi si o scoala privata, partial macar. De aceea , scoala de cartier din fata blocului a fost o experienta traumatizanta nu doar pentru mine dar mai ales pentru baiatul meu care fara sa stiu in primii sai ani avea deja sindromul Aspreger, TSA cu adhd. Daca l-as fi dat la o scoala privata nu cred ca as fi aflat nici acum de problema lui.

Scoala de cartier, nu stiu daca e potrivit sa spun de cartier pentru ca sunt si scoli bune in anumite cartiere, in Titan exista o scoala foarte buna, dar am inteles ca ar fi si costisitoare, aici nu am inteles in ce sens. Pentru scoala asta din Titan ne era peste mana sa ajungem la ea, de aceea am ales o scoala in centru. Si cum nimic nu e intamplator, scoala copiilor este arondata strazii serviciului meu, asa ca a fost usor sa-l mut pe baiat de la scoala din cartier unde am avut experiente de tot felul traumatizante unde copilul meu a fost in mod constant batut si umilit, izolat si pus la zid, colegii lui rautacios l-au pus in situatii penibile.
Un fel de unul sparge si celalt trage. Ati ghicit, V tragea.
Din pacate V nu povestea nimic, insa in clasa II-a l-am dus in sfarsit la niste evaluari si am aflat niste lucruri foarte urate.
Ceea ce a fost si mai rau pentru mine era ca zilnic aveam reclamatii si reprosuri, genul acela: "baiatul dumneavoastra a deranjat colegii, a mers printre banci in timpul orei..."

Fireste ca intr-o zi nu am mai suportat si l-am mutat. Clasa III-a si-a inceput in alta scoala. Fireste ca Doamna a fost de al inceput avertizata de baiat si de probleme pe care le am cu el. Lucrurile oricum au fost ceva mai bine.
A avut ceva conflicte cu cativa colegi la inceput. Este greu sa ai un coleg cu CES in clasa. Insa anul trecut spre fericirea lui a venit inca un coleg cu CES. Lucrurile s-au schimbat in bine pentru el.

In acest an sper doar sanu mai avem probleme cum am avut in anii anteriori.

Maine urez tuturor celor care intra la scoala si pentru cei care trec in alta etapa a scolii mult succes!

4 comentarii:

  1. Ohh multa bafta - eu credeam ca incepe pe 17 (deh sunt de "moda" veche - cu 15 septembrie)... :O. Eu incep pe 17 ce mi-am propus (tot un fel de "scoala" .. sau de homeschooling).
    Sa avem bafta toti si parte de experiente frumoase <3.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim. Si eu la fel, nu inteleg de cen u i-a mai lasta o saptamana. In fine, fost cam haotica prima zi de scoala.
      Pentru V ar fi fost mai indicat homeschooling dar nu-mi permit, nu are cine sa stea cu el. Azi dimineata iar m-am suparat eu. Nu am observat cum statea pe banca: s-a asezat cu fundul pe banca dar cu picioarele stranse sub el, l-a vazut Doamna Director si l-a si luat in serie. El s-a speriat si nu a mai scos un cuvant, noroc ca am fost aproape cu cea mica sa intervin si sa explic Doamnei situatia si in loc de intelegere mi-am incasat-o si eu ca parinte: "Da ce doamna asa sta si acasa cu adidasi pe fusta cea noua a dumneavoastra (eu fiind in pantaloni... eu initial ma cam blocasem apoi am zis ca nu si i-am explicat de ce sta pe banca si nu merge la clasa. Aici fara sa vrea ne-a facut un bine: l-a primit o ora la semiinternat ca sa nu mai stea aiurea afara pana incepe prima ora. Pe mine una ma marcheaza astfel de scene, nu e prima de care am parte.

      Ștergere
    2. baiatul beneficiaza de profesor de sprijin?ca ar putea fi de ajutor in integrarea lui.

      Ștergere
    3. Da, din fericire are si coopereaza. Inca avem probleme cu responsabilizarea!

      Ștergere

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...