sâmbătă, 12 octombrie 2024

Minute de meditatie

 Octombrie cu ale lui figuri.
Ce an, ce luni si ce zile! Anul inca nu s-a terminat, inca se mai intampla lucuri.
 Inca, desi toate povestile incep si se incheie, insa toate cu acelasi final trist, repetitiv si anost.
 Inceputurile par de vis iar finaluri de cosmar.
Nu ma asteptam sa scriu atat de repede despre o etapa pe care o doream cat mai intarziata posibil.
 Si, Da! Sigur! Sunt femeie si orice femeie dupa varsta de 45/50 de ani o asteapta problemele feminitatii si mai ales aceea de menopauza. Pare ca, menopauza se instaleaza mai ales si ca urmare unor socuri traite. Se pare ca, organismul nu e atat de puternic incat sa ai impresia ca nu te afeceteaza dar, o perioada lunga de timp credeam ca am altfel de probleme, nici pomeneala se instala pe furis sfanta premenopauza. 
      Stiu, unele lucruri nu le-am luat in serios, pare ca inca sunt inca un copil nematurizat nici acum, imaturitate afectiva de care sufar si nu stiu nici acum cum sa o tratez. Cum mi-am dat seama? ei bine, cand ai copii se zice ca ce au parintii si cum sunt parintii se reflecta pe copii. 
 Din pacate, lucrurile asa stau. Ce e bun in poveste este ca, dupa cum vedem totul se deruleaza pe repede inainte. 
Copiii nu mai au rabdare sa fie copii la timpul potrivit. 
Adolescentii devin peste noapte adulti iresponsabili si imaturi. 
Cand trebuie sa fie oameni mari adulti responsabili se intorc in timp si devin ceea ce nu au fost. 
Iata! E trist, stiu.
 Sa ne povestim unora altora sufletul in ziua de azi e ca si cum ai lasa usa descuiata si ai chema hotii sa te fure. Cam asa stau lucrurile in ziua de azi.
Din pacate, ma lupt cu premenopauza si mai rau de atat este ca sunt in prima faza incipienta, cand, cred ca inca ma pot salva din ce au zis doctorii, voi afla curand, suspecta de cancer de col uterin si cu minunatul hpv 16, vorba cuiva ce cadou minunat mi-a oferit viata. Dar, cred ca totul are un sens si un rost la toate. Nimic nu e intamplator.
 Luna octombrie abia, pana la finalul anului nu stiu ce ma va astepta, ce mai am de facut, cert este ca a fost un an foarte greu pentru mine. Lupta cu boala asta mi,a dat peste cap multe planuri, lecturile au fost haotice scrisul nu a mai fost la cotele asteptate 
Nu am mai reusit de o luna sa scriu nimic, pare ca totul e incremenit si blocat. Mintea pare ca refuza sa mai toarne cuvinte amestecate pe o pagina.
Ma intreb daca nu cumva mai este nevoie sa schimb la viata mea ca lucrurile sa intre pe un fagas normal. 
Mai am un hop de trecut. Operatia. Apoi sper din suflet sa fiu foarte bine.Mai am putin de asteptat si probabil in curand. 
La fotografiat nu am mai fost. Noptile nu m,am odihnit bine, o foiala si o agitatie cu treziri dese pana dimineata. Nu stiu ce a fost perioada asta. Sper sa fac ceva sa pot dormi cum trebuie.
Am inceput si documentarea pentru urmatorul articol dar, merge lent si fara chef. Ori renunt si aleg alt subiect, daca vad ca merg asa prost.

Weekend-ul asta este despre odihna mai mult, scris si citit. Curatenie probabil maine o tura serioasa. Am invatat sa intretin cat de cat curatenia de cand locuiesc aici. E destul de eficient dar nu indeajuns. 
Anul acesta nu pun muraturi, sar. Nu ma simt deloc in stare, obosesc foarte repede, cumparaturile le fac sistematic, nu mai car plase peste plase cum faceam anterior. Nu mai folosesc cardul la cumparaturi ci cash, am vazut ca e mult mai economic. 
 
Gatesc cel putin o data sau de doua ori pe saptamana, ciorba nu lipseste din frigider acum. Mai gatesc si un pilaf, ciuperci, naut, linte, broccoli cu somon. Invat sa inlocuiesc  anumite alimente sistematic.
Am reusit sa renunt definitiv la prajeli in ulei pe aragaz in cratita.
Acum ma lupt sa renunt la anumite mezeluri. Sa vad cu ce le inlocuiesc.
Imi este destul de greu cu schimbarea alimentatiei, lupta cu inlocuirea alimentelor a inceput din 2021, fireste pe fondul problemelor de stomac initial, apoi cand am vazut si simtit ca incepe sa dea rezultate minime am continuat simultan cu tratamentele de la doctor. Cand am vazut ca schimbarea cere timp, organismul are nevoie de timp de a elimina toate nocivitatile am mers mai departe cu analizele, investigatiile pana am ajuns la ultimul punct de pe lista mea, stiam ca sunt probleme, nu ma asteptam sa fie atat de grave. Asa ca, totul cere schimbare si timp.
 

 

Am inceput sa urmaresc cu atentie anumite documentare despre boala secolului pe care nici nu am bagat,o in seama pana acum 2 luni. Sa vad alimentatie, ceaiuri, naturiste. Miscare si odihna. 
 
Acest canal de youtube are mai multe, dar mi-a atras atentia acest video:
 

 Ca sa vezi!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Minute de meditatie

 Octombrie cu ale lui figuri. Ce an, ce luni si ce zile! Anul inca nu s-a terminat, inca se mai intampla lucuri.  Inca, desi toate povestile...