joi, 11 iulie 2024

Haos in ganduri

 Marturisesc ca nu mai stiu cum sa scriu si ce sa scriu despre toate emotiile traite in ultimile 2 saptamani si despre marile dezamagiri avute, neasteptat sprijin moral si indiferenta. 

Toata nebunia asta cu mersul la analize, doctori apoi statul in spital cateva ore bune mi-a dat peste cap practic toata existenta. La job nu am mai putut fi cum trebuie, am dat gres cu anumite chestii, nu am mai putut fi la parametrii optimi ca altadata. 

Ma lupt cu emotiile interioare si nu reusesc sa le gestionez.
Apropo de asta am pus ochii pe o carte dar e cam scumpa, oare merita banii?


Am eseuat cu articolul, l-am facut mult prea lung, mult prea haotic si nu a fost validat pentru publicare, ci pus cumva in ghilimele de rigoare diplomatic la rezerva. In perioada asta am constientizat ca scrisul asta de articole nu e de mine, a devenit brusc o pierdere de timp si fara niciun beneficiu pentru mine. Daca la finalul unui demers nu simti niciun fel de implinire sau o schimbare a starii de bine e momentul sa renunti.

Pe de alta parte insist pe treaba cu scrisul textelor marunte pentru revista Literatura de Azi. Sigur ca, am probleme, inca, cu exprimarea gramatica, dar doar scriind des le inlatur. Am citit un text de acum 10 ani si mi-am pus mana in cap! Dar sincer nici chef nu am sa ma apuc de invatat gramatica, carti am, Slava Cerului, nu duc lipsa de asa ceva, dar cheful ala si motivatia aia a disparut complet. Nici sanatatea fizica nu ma mai lasa ca altadata, controlul auspra ei in anumite momente este inexistent.

Mi-am dat seama ce fel de carti sa citesc si care ma si ajuta. Am tins catre studiul filosofiei, desi sincer nu inteleg mare lucru din textele ,,greilor,, filosofi antici, ma depasesc, dar exista si texte pe care dupa simpla citire fara efort le inteleg si le si interpretez. 
 
Timpul e o arcada fara piloni si niciodata nu stim cand se poate prabusi. 
Mai jos link catre ultimul mic text cu tenta filosofica.
 

Mi-am gasit locul aici la aceasta revista on line. Marturisesc ca nu am luat-o prea in serios la inceput, insa acum dupa cum veti vedea pe site lucrurile sunt serioase:

 
Mi-am revizuit atat de multe ganduri in ultima perioada, probabil pe fondul la tot ce am trait in ultimile saptamani si am inteles ca, fiecare dintre noi avem la un moment dat un loc al nostru, fie ca ne place sau nu. 
Parerea mea este ca, acel loc ni-l facem singuri sau il gasim singuri. Daca cineva iti spune ,,nu e locul tau aici,, sa fii sigur ca acolo e ceva despre tine nu despre cel care iti spune asta.
 
Anul acesta, am ramas in urma la cursul Erikai de la doupuncte  https://www.planclar.ro/douapuncte
Pentru inspiratie recomandat de Erika.
 

 
Am invatat sa imi dau pauze. Sa evit presiunea si tensiunea.  Sa pun sanatatea pe primul loc, inaintea jobului de data asta. 
E prima data cand ma resimt si simt ca nu sunt ok la job deloc. E prima oara in 20 de ani de munca cand simt ca nu ma mai aliniez cu mine. Nu mai simt entuziasm si pasiune. Simt ca pasiunea de a lucra cu cartile se stinge pe masura ce inaintez in varsta. Imi dau seama ca nu mai e o pasiune, e doar un loc de munca si atat. Pun pe seama starii precare de sanatate! 

Ma straduiesc in acest concediu sa ma odihnesc, sa ma fac bine, sa imi revin, deci cu caldurile astea nu as crede sa fiu zen. Si sa scriu mai departe texte, fie ele banale sau cu tenta filosofice.
web ceva despre limite dar nu stiu daca mai este free open

Legat de haos iata o postare:

 Un exercitiu interesant pe care l-am facut in dimineata asta legat de job, rezultatul este unul trist.

Te invit să iei o foaie de hârtie și să-ți rezervi câteva minute într-un spațiu în care știi că nu poți fi întrerupt/ă. Ideal ar fi să scrii de mână, pe hârtie, chiar dacă telefonul sau laptopul îți sunt deschise și poți nota în ele :)

Apoi ai doar câțiva pași de urmat, sub forma unor întrebări:

  1. Pune pe hârtie situațiile* din viața ta în care simți că ești, dar nu 100% implicat/ă

  2. Răspunde la întrebările de mai jos, tot în scris:

    • De ce ești acolo [relația respectivă, colaborarea respectivă, grupul respectiv, job-ul respectiv, ete.? ]

    • De ce ai avea nevoie în plus ca să te implici 100%?

    • Cu ce te ajută că ești acolo?

    • Ce te reține să ieși?

    • Ce simți la gândul că poți să ieși de acolo? Scrie primul cuvânt care-ți vine în minte.

 E nevoie si de acest moment tu cu tine cand simti ca nu mai poti!




Un comentariu:

  1. Eu citesc acum cartea asta:
    https://cartigratis.com/files/pdf/descarca-dr-bradley-nelson-codul-emotiilor.pdf
    Poate fi de folos!
    Sanatate multa, Carmen!

    RăspundețiȘtergere

Luna la geam

 Sunt cateva zile bune de cand nu am mai zarit-o pe cer din cauza norilor si a ploilor. Aseara am reusit de la balcon s-o fotografiez. Iata ...