vineri, 5 ianuarie 2024

Sa stie sa zambeasca




 Pe site-ul https://www.scriptum.ro/librarie/

am gasit la anunturi angajari:

Cum ar trebui sa fie aceasta persoana ca sa fie si ea si noi multumiti de colaborare?

  • Sa stie sa zambeasca, sa-si faca prieteni, sa lucreze in echipa, sa nu strice atmosfera.
  • Sa fie dispus sa invete. Daca nu invata, nu creste; daca nu creste, firma nu creste.
  • Sa fie harnic. Lenea nu are ce cauta la noi in firma.
  • Sa fie descurcaret si perseverent. Cand ii dam o problema de rezolvat sa nu se opreasca pana nu gaseste solutia.
  • Sa stie sa vorbeasca frumos.
  • Sa fie disponibil sa lucreze in echipa si sa isi ajute colegii.
  • Sa stie sa sofeze si, evident, sa aiba carnet de conducere. Asta e conditie eliminatorie.
  • Sa locuiasca in Oradea sau pe aproape ca sa poata ajunge zilnic la birou fara avion.
  • E de dorit sa frecventeze o biserica mai des decat din Pasti in Craciun, sa fie membru activ si sanatos intr-o biserica evanghelica.
  • Facultatea nu este obligatorie, desi e de dorit, dar cei sapte ani de acasa, da!
Niciunde nu am vazut aceasta cerinta: sa stie sa zambeasca! 
E minunat sa citesc asa ceva, pacat ca niciun angajator de multe companii sau institutii nu sau asemenea cerinte. Cat de important este partea emotionala si caracterul!
E un anunt mai vechi insa am accesat ca eram curioasa ce post au. Fireste, curiozitatea mea m-a facut sa zambesc. Conditia ca ziua sa fie minunta: sa stii sa zambesti.
Nu stii?
Inveti! 
Pentru ca si eu de mai bine de 7 ani invat sa zambesc, credeti-ma a inceput sa imi iasa, am inceput sa zambesc zilnic de cand m-am mutat din casa ,,groazei,, unde am petrecut 19 ani. O numesc asa pentru ca azi am aflat de la fiul meu ca ii era foarte frica cand venea acasa singur de la scoala portiunea de la metrou pana sa intre in casa, inclusiv in scara blocului mai ales de aceea mergea cu castile in urechi ascultand muzica. Aici unde stam a venit cu teama de a nu pati cu lumina ce am patit in vechea locuinta: cand vecinul de sub noi ne oprea des lumina de la tablou pe motiv ca faceam galagie, nu conteaza. 
Multumesc lui Dumnezeu ca ne-a scos de acolo din teroarea aia. 




Totul va fi bine!
Ma rog doar pentru linistea sufletului si sa trec cu bine de urmatoarea incercare daca va mai fi... si sa ma ajute ca noaptea sa nu mai am cosmaruri legat de vechea casa: o visez foarte des dar plina de animale de tot felul: pisici ciudate, animalute ciudate, tot felul de aratari. Nu stiu daca un preot se pricepe la treburile astea sau pe cine sa intreb: mereu am visat casa plina de pisici, mizerie de nedescris acolo, in balcon tot felul de animale ciudate. Visul e ca un cosmar si mereu dupa ce ma trezesc am o asa o teama, frica. Nici casele in care am stat nu le-am visat in halul asta, nica casa bunicii nici apartamanetele in care am locuit inainte de casa asat... ceva nu e in regula.




Azi am citit si postarile Irinei de la Dulce Casa. O postare de a ei este despre copierea Bibliei sau asa ceva. Ei bine, eu nu o voi copia ci voi incepe sa citesc pasaje, sa revin la psaltire ca am abandonat,o, sa ma regasesc din nou, mereu ne pierdem cand sunt sarbatori sau zile cu agitatie in jurul nostru sau ne pierdem in lucruri marunte si multe. 

4 comentarii:

  1. Eu traduc așa: persoană deschisă, sociabilă, zâmbitoare, harnică, săritoare, disponibilă. Să nu strice atmosfera când observă că ea muncește și restul stau. Să nu aibă și viață personală că, deh, firma trebuie să crească... La biserică poate merge, da, chiar e indicat! Dacă se poate o lumânare și pentru manager..la vii!

    RăspundețiȘtergere
  2. Drăguța mea, ultimii mei ani m-au făcut să văd realitatea dintr-un colectiv prietenos, rupt din soare. Acesta trebuie să aibă câțiva oameni care-și dau efectiv duhul și care țin în spate mulți leneși și lingușitori. Cu cât ești mai supus, cu atât mai bine. Cu cât ești mai vocal te eticheteaza că fiind pesimist, nemulțumit, nerecunoscător. Și atunci nu îți rămâne decât să îți iei jucăriile și să pleci acasă. Să cauți un job care îți place, să te rogi la Dumnezeu să aducă în preajma ta oameni cu bun simt, iar tu să înveți măsura corectă a tuturor lucrurilor. Vei învăța mai greu căci proastele obiceiuri sunt greu de înlocuit, dar nu toate mediile sunt toxice. Important e sa le găsești pe cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, da! Ori te dai dupa ori ai plecat. Nu merge altfel. Uneori, e bine sa ai si gura mare dar nu prea mare si atunci cand trebuie. Cunosc sentimentul ala sa muncesc cat 3 persoane. Pe masura ce anii au trecut si am vazut cum stau lucrurile am inceput sa o las mai moale, abia dupa 19 ani de munca am invatat asta. Nu ma intreba cum am rezistat, pur si simplu am rezistat multor perioade grele si am trecut prin ele si peste ele. Cum? Imi place ceea ce fac la job, altfel? vb ta de mult trebuia sa plec acasa. Cum se zice ori inebunesti ori devii nebun ca restul. Nu merge sa fii altfel. In timpul liber mai merge, dar la job nu prea.

      Ștergere
    2. Important e să nu te pierzi pe tine!

      Ștergere

Progresele (2)

 Orice progres mic trebuie recompensat. Orice lucru maret realizat de asemenea recompensat.  Ziua 2 Ziua de observare. Am numit-o ziua de ob...