luni, 27 noiembrie 2023

Lunea cu intenții

 Firește, începe o noua saptamana. Am avut 3 zile libere și nu am reușit să duc la final decât jumătate din ce îmi propusesem. E adevărat ca nici vremea de afara nu a fost o încântare. 

Durerea de sold a scăzut în intensitate abia duminica. Asta pentru că mă dau cu un fel de gel crema special. Și am putut să fiu cât mai bine.

Frigul și curentul se simte la ușa de la întrare. Am cautat o chestie de pus la usa la prag, rulou gen perna anti curent l. Sa speram ca am găsit ce trebuie. Aștept să o primesc. 

O alta chestie marunta este legata de cafea și cacao. Nu îmi place ca nu are spuma asa cum trebuie. Am găsit un fel de mixer special dar nu știu cât de bun o fi.

Soarele azi bate in geam. E timpul sa ma dau jos din pat si sa incep de-a dreptul o noua saptamana. Am reusit sa ma adun, sa ma odihnesc si acum la treaba. 
Mi-am scos o carte sa citesc aseara. O carte imrpesionanta:
Martha Bibescu: Catherine-Paris.



Cine e Marta Bibescu? oh! nici eu nu stiam pana nu am dat intamplator de scriitoarea Alina Pavelescu in urma cu 4 ani si care posta pe fb chestii spumoase delicate despre Marta. Apoi, curiozitatea m-a indemnats amai citesc si prin alte parti. Ma gandeam in sinea mea: uite cati ani am irosit pe nimicuri in loc sa ma preocupe anumite perioade ale trecutului. Perioada interbelica are un anume farmec.
Dezi, e greu sa scrii despre Marta Bibescu pentru ca deja s-au scris, rescris, rascolita si cercetat pana in maduva, ca si la Camil Petrescu unde dezamagirea a fost destul de mare cand am gasit acel articol deja publicat. Despre ce sa mai scriu?
Nici nu pot sa ma avant la orice, nu duc la articole academice si nici la cele gen cum se scrie in revistele si ziarele gen Contemporanul. Sigur ca, nu e imposibil intr-o zi sa ajung la acel nivel, dar ma indoiesc ca am sanse mari. 
Dar, sa aveti o idee despre Marta Bibescu:



Aseara, am ascultat emisiunea de sambata a lui Nicolae Manolescu si s-a dezbatut acolo o problema serioasa privind folosirea unor cuvinte din limba romana, modificarea gramaticii limbii romane si am ramas uimita cand am auzit ca morfologia si sintaxa au fost inlocuite, partile de vorbire daca va amintit la fel cu nu stiu ce minuni gen structura parca, nici nu am retinut, asa ca va las link sa ascultati cand aveti vreme:


Legat de carti, am primit o recomandare de unde as putea sa mai gasesc si altfel de titluri pe domenii diverse:

Iată o zi frumoasa și interesantă:






Un comentariu:

Progresele (1)

Am hotarat de azi sa fac un fel de jurnal. Cum de scris in caiet nu ma tin cum trebuie si mi-a fost recomandate niste teme la sedinta de ter...