sâmbătă, 16 octombrie 2021

Citeste, scrie si fa miscare

 Am invatat sa citesc carti. Pare usor de spuc, citesc, ce mare lucru. Asa credeam si eu, dar am citit zilele astea cateva articole din sfera studiul bibliotecilor si va scriu sincer as fi preferat sa citesc un roman a lui Radu Tudoran sau Marin Preda. M-a cuprins ameteala cand studiile despre biblioteci s-au transformat in articole in care s-a strecurat ceva matematica, fizica si putina informatica sau cibernetica. 
Am ramas socata, uimita si muta. Limbajul articolelor este de-a dreptul greoi, chiar si pentru unii mai isteti ca mine. Acum inteleg de ce nu am excelat la job. Din pacate nu reusesc sa inteleg mare lucru din ceea ce am citit. 
Geometria pare atat de simpla fata de articolele acestea. Ma tem ca in decurs de 20 de ani va disparea interesul fata de aceste articole. Evolutia si cercetarea sunt de-a dreptul neprietenoase. 
Dar, cui ii pasa de parerea mea? Nimanui.
Asadar, imi rezerv dreptul de a nu ma agita prea mult. E clar ca nu voi reusi sa evoluez intr-un domeniu in care limbajul este mai mult indescifrabil. 
Am renuntat la doctorat din respect pentru mine. Sa nu ma fac de ras. Imi pasa de mine si am gasit cauzele esecurilor mele. Ce este interesant ca nu am excelat prea bine in ale scrisului, de niciun fel.
Ce inseamna sa scrii o carte? Inseamna sa accepti sa devii persoana publica, ceea ce eu nu vreau. Sigur ca poti scrie si sa ramai anonim. Mi-as dori asa, dar cum? intr-o lume in care cartea circula, chiar daca nu scoate bani. Sa nu credeti ca aparitia cartilor pdf si ebook-uri au luat total locul celor pe hartie, nici vorba. Ele coexista.

Citesc ce imi place si ma face sa ma simt bine, ma scoate din starile mele depresive.
Scriu pentru ca ma ajuta sa imi ridic starea de bine la un nivel mult mai acceptat.
Fac miscare mai putina pentru ca obosesc foarte repede de la boala.

Am invatat sa pun intrebari si sa ma preocup de mine mai ales, sa pot fi o persoana cat de cat placuta sau suportabila.

Un comentariu:

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...