duminică, 26 august 2018

Camara de iarna/dulapul de pe balcon

Se apropie luna septembrie. Din cate imi amintesc este luna cand incepem pregatirile pentru iarna.
Eu nu am propriu zis o camara, insa am reusit sa cumpar un dulap de plastic pentru balcon pe care am reusit sa-l asamblez intr-o duminica.
Momentan nu am decat pungi cu jucarii care o parte vor disparea si vor face locul borcanelor si celor doua butoiase. Unul pentru varza si unul pentru gogonele si alte legume la murat.
Anul asta m-am decis sa imi reiau obiceiul lasat de cativa ani buni de izbeliste.
M-am decis sa nu ma bag la castraveti si gogosari. In rest, o sa pun tot ce ma pricep.

Varza alba, varza rosie, rosii, ardei capia, morcov, telina, gogonele... si lista nu stiu daca se opreste aici.

Voi va ganditi deja la camara sau deja ati si inceput sa va pregatiti?

Obiceiurile astea insusite in familie, le-am abandonat din cauza mai multor motive, nu doar financiare.

Am gasit pe blogul Laurei cateva retete de conserve de unde ma voi inspira.

Aveam un fel de caiet agenda in care notasem eu niste retete dar nu stiu daca il mai am.
Imi amintesc unde am stat prima oara ca aveam un balcon imens si acolo era special amenjata un dulap sudat din tabla in care tata punea doua butoaie imense> unul cu varza si unul cu gogonele si altele, pe langa punea faimoasele borcane cu castraveti, gogosari si nu mai imi amintesc ce mai puneau.
La a doua casa unde am locuit aveam o boxa la subsol unde punea tata iar tot felul de chestii. Intr-un an am pus eu singura varza, eram mai mare.
Apoi cand m-am amritat nu am mai pus cativa ani pentru ca puneau parintii lui. Can m-am mutat din nou, unde stau si azi, din cauza lipsei de spatiu in primii doi ani am pus in borcanele pana am abandonat de tot sa mai pun. Nu mai conteaza motive. Insa,  dupa divort multe lucruri au inceput sa se schimbe, ca lucrurile inct incet sa revina la normal.

Asadar,

Borcanul pe care ar trebui sa dau cam 12,15 lei parca, cred ca de data asta am sa ma ocup eu sa-l umplu si sunt sigura ca pun mai multe borcane.
Yammis ce bine arata:
ardei kapia copti-la-borcan





Sursa foto grafiei preluata de la Casuta Laurei

Foarte frumos structurata reteta, imi place mult cum si-a impartit si site-ul.

E ca pentru mine asa care nu prea mai stie cum se fac. Unele lucruri daca nu le fac un timp indelungat le uit,


Un comentariu:

  1. Mult spor la facut bunatati <3!!!
    Si eu trebuie sa reorganizez (din nou... din cauza de colocatari dezordonati, na ca le fac reclama) camara ;)). Sper sa reusesc sa misc ceva saptamana aceasta;).

    Vreau sa fac neaparat suc de rosii (numai sa si gasesc materie prima). Sa vedem daca punem varza anul acesta ;) - de niste asortate chiar mie pofta :P).

    RăspundețiȘtergere

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...