sâmbătă, 14 septembrie 2024

Jurnal de weekend

 Buna dimineata, poveste

Mi,am inceput citind dintr-un jurnal 365 de momente de reconectare cu tine scris de Melania Bratu, jurnal pe care il citesc de 2 ani si ceva, inca nu am ajuns la kultima fila nici acum, undeva pe la pg 307 sunt pentru ca nu am citit zilnic din el. 
Conectarea cu mine si cu ceilalti, ne scrie in jurnal multe lucruri interesante si realiste. iata o buna intrebare gasita la pagina 306:
"Cum te simți cu tine și cu cei din jur?,,
 
O intrebare interesanta care trebuie pusa mai des. 
 
Am avut o saptamana destul de incarcata, emotii si iar emotii. Gimnastica, concediu si planuri.

Ganduri
Vine o vreme cand iti dai seama ca ce nu ai reusit la tinerete cu greu mai reusesti la batranete. Iar daca sanatatea iti da de furca atunci esecul este garantat in toate aproape. Dar daca ai trecut prin viata si ai trait o gramada de experiente, cum ar fi sa zicem viata la tara sau cataratul pe munte, atunci te poti considera binecuvantat sau norocos. Asa ca, e minunat la finalul vietii cand ajungi sa vezi ca nu ai ratat foarte multe.
Eu am ratat plecari multe din cauza problemelor cu sanatatea, mi-am dorit enorm sa fac catarare pe stanci in tinerete, nua  fost sa fie din cauza problemelor cu sanatatea pe care nu le-am tratat la timp cum trebuie, apoi s,au agravat si abia reusesc sa fac o plimbare in parc de o jumatate de ora, bun si atat.

Ma bucur mult ca am luat in serios povestea cu scrisul si mai mult de atat am inceput sa invat din mers anumite reguli de scriere, nu degeaba se duce vorba ce nu inveti la timp din scoala, macar notiunile elementare, mai tarziu greu le ami asimilezi, le retii sau le intelegi. 

Alimentatia
Initial am crezut ca e vorba de lene, nici pomeneala de asa ceva, am momente cand as sta in bucatarie cu orele sa gatesc daca as putea, asa ca am simplificat situatia, mi,am luat si o friteuza ca sa fie mai usor, chiar daca nu se face repede cum faci in tigaie.
Am vazut cum se desface si o sticla de genul asta:
 

 
Ma bucur ca am renuntat la prajeli, dar in mod sistematic. Uleiul acum il folosesc doar pentru salate si atat. Am inceput sa renunt la o gramada de produse gen ciocolate, chestii ambalate de rontaieli, sucuri fara acid. Citesc eticheta si ma feresc de uleiul de palmier mai ales.
 Cu painea as vrea sa fac ceva. Am incercat sa fac in casa mai demult si nu mi,a iesit coca aia, nu stiu cu ce am gresit ca dupa ce am scos,o din cuptor era tare ca piatra si inauntru coca. am renuntat.
 
Curatenia
Am incercat o chestie noua: in masina de spalat torn 1 litru de otet si fac o spalare asa doar la 40 de grade sa scoata mirosul din ea.  
Mi,am propus sa spal faianta din bucatarie partea de sus spre tavan in acest concediu, sa vedem. 
 
Lecturi
Inca citesc la Padurea Spanzuratilor cu pauze, e atat de profunda cartea asta ca am nevoie sa o diger putin. 
Urmatoarea pe lista as fi vrut sa fie tot Rebreanu, dar sa vad daca o gasesc la mine la munca sau in anticariat. 
 
Sperante
Speranțe ca voi putea sa rezolv cu sanatatea, ca vor fi rezultate bune saptamana viitoare. 
 
Reorganizare
Inca nu am reusit sa vad cum reorganizez camera baiatului, are nevoie de un alt birou si cateva rafturi. Sa vedem cum facem cu bugetul sa o rezolvam.
 
Planificare
Aici inca avem hibe, functionez slab doar cu planificatorul lunar, e nevoie sa mai introduc un instrument. Sa vedem care si cum sa-l folosesc. Agenda nu merge, tot pe foi. Studiez.
 
Sarbatoare
Azi e o sarbatoare mare 14 septembrie 
 
Doamne ajuta!
Amin.
  
 
 





Un comentariu:

Cartea zilei

 In urma cu 2 ani am cumparat sub impulsul unei stari sau emotii, de la o recomandare sau de la o reclama o carte ce nu am citit-o, doar am ...