sâmbătă, 26 noiembrie 2022

Jurnalul unei femei simple (2/2022)

 

Azi,
Sambata dimineata 
 
Afara
Ger. Asa se simte cand scoti nasul afara din casa. 
 
Ganduri,
Am trait ceva sentimente de neputinta si tristetea ca nu am super puteri sa schimb situatia. Ma simt de parca as fi tristetea intruchipata in anumite momente. Inca incerc sa inteleg teoria asta cu implica copilul de la nici 2 ani la treburile casei.
 
Dilema mea cea mare in urma sedintei a doua de consiliere: 
Care sunt cele mai frumoase momente cu copiii? Cica... cand pun copii la treaba impreuna cu mine.
cum adica? mama curata o ceapa, fiul un ardei si fica taie un cartof si poate fi un moment frumos.
 Pe bune? Mintea mea ingusta si limitata nu vede asta ca fiind un moment frumos cu copiii. Intotdeauna am urat parintii care isi pun copii sa faca treburile casei, sa ii trimita la magazin. Nu exista asa ceva! 
Au timp destul sa fie... adulti. 
Sa faci mancare, sa faci curat...asta te face om Mare? aiurea... cica iti da incredere in tine daca stii sa folosesti o masina de spalat. Doamne fereste!
Momentele magice cu copiii au fost doar cand desenam si ne jucam... 
Adica, stii sa dai drumul la o masina de spalat rufe si aia iti creste increderea in tine...
Stiti ce mi-a raspuns cand i-am spus ca nu sunt de acord? Ca ea are in spate zeci de cazuri avute la ea in cabinet si ca e demostrata teoria ei.
oh, my God in ce era traiesc si nu realizez?
Inca un esec la sedinta de consiliere pentru mine. A doua bila neagra.
Nu voi dezvalui inca unde si cine ne este consiliera. Dupa terminarea sedintelor va voi scrie despre cine este vorba. Momentan nu pot. Doamna face un raport pentru procesul de la tribunal si inca nu pot pune in pericol acest demers. Oricum, deja prevad bile negre la adresa mea, clar. Chiar daca fiul a spus adevarul, asa cum stau lucrurile de fapt.
Daca ii mai spun doamnei ca nu suport sa port tocuri si nu suport parfurmurile...mamaaaaa, pai imi pun cenusa in cap singura.
 
Vreau sa
Sa ma odihnesc. Ma simt foarte obosita si am nevoie de odihna si sa stau si pe acasa mai mult. Sa citesc si sa scriu.Starile de tristete au revenit. Ma ingrozesc ca vin sarbatorile si eu nu voi putea face fata acelor zile in care toata lumea e in verva.  Trebuie ceva sa gasesc sa ma ajute sa nu ma mai raportez la sarbatorile din anii precedenti in care erau doar certuri. Anul acesta va fi diferit.

Ce nu suport
Minciuna si manipularea. Atata minciuna ce am auzit ieri la proces incat am zis ca explodez de nervi. Prefacatoria, sa ne dam ce nu suntem, sa nu recunoastem ce spunem si zicem. Sa aruncam cu noroi in omul in care candva te-a suportat si ti-a inghitit atatea mizerii, candva te-a ajutat cum a putut si cum a stiut. 

Pentru moderatie/rabdare:
Sa ascult oameni blanzi la voce. Sa ascult muzica mai lenta. Sa citesc ceva care sa ma scoata din starea mea sau sa fac fotografii.

Din locuri in care invatam,
Sa profiti de oportnitati. Destinul nu te aduce intamplator in locul in care esti la un moment dat.

Sunt recunoscatoare
Ca sunt mai bine cu sanatatea si ca in momentele cheie am fost bine pe picioare fara probleme.

Din bucatarie
Nu am gatit inca nimic. Sper in acest weekend sa fac ceva. Cafea si cascaval pe paine.

Ce mai mesteresc:
In minte am multe dar de facut nimic. A fost o perioada foarte grea sau mai degraba plina. 

Ascult:

Inspirationale:
Aseara la munca am terminat de ascultat un interviu fain cu doi oameni despre care o sa scriu in curand pe blog. Unul dintre ei tine cursul de literatura la care m-am inscris, celalalt este redactorul revistei la care am trimis acum 1 luna jumatate articolul. Ciudate intamplari succesive din ultimile 2 luni. M-a surprins placut destinul, ca sa zic asa.


In casa:
Uh! Dezastru. Saptamana asta, in afara de spalat vase, maturat si dus gunoi nimic nu am facut. E dezastru. Sper azi sa fac cate ceva. Chiar nu am avut timp deloc, nu am fost pe acasa decat seara. Dimineata greu m-am urnit sa fac cate ceva.

Achizitii noi de carte:
Am descoperit un anticariat online. Se numeste printre carti. Eee, sa vedeti ce aventura pana am dat de sediul lor. E situat intr-o cladire mare unde au un spatiu transformat intr-un un imens depozit in care au organizat frumos cartea. Curat. Mi-a placut. Nu am avut timp de studiat foarte mult spatiul lor dar la prima vedere a fost ok.
Nu stiu ce m-a apucat deodata cu literatura, cred ca din cauza lui Camil Petrescu am fost nevoita sa ma reintorc la literatura. 
Revin cu restul de poze la cartile achizitionate. Fireste doua titluri legate de Camil Petrescu, se putea altfel? 




Planuri pentru saptamana ce urmeaza:
- sa citesc
- sa scriu
- sa fac curatenie si ordine
- sa fac cumparaturi 
- sa gatesc
- sa ies cu fiul meu unde ne-am propus targ, jumbo si mall
- sa fac fotografii.

Grija de sine:
Sa fiu mai atenta la mine cu gimnastica de dimineata. Pare o copilare ce scriu dar am vazut ca e importanta.
Sa ma ingrijesc mai mult de fata.
Sa ma odihnesc, ma resimt dupa ultimile 2 saptamani, dar care au fost si importante pentru mine.

Fotografii din arhiva personala:








4 comentarii:

  1. Buna!
    Ce bine ca scrii - simt ca este ca o terapie benefica pentru tine! Sau poate ca asta iti doresc... sa te ajute. Si eu povestesc cand e prea plin paharul si simt cumva ca ma ajuta, mai scap putin de „bagaj”. Si de multe ori gasesc raspunsuri, sau macar sustinere, intelegere din partea catorva oameni dragi si buni.
    Putem face un club - nici eu nu suport parfumurile, imi fac fizic foarte rau si lumea a innebunit in ultima vreme... totul e parfumat artificial. De fapt cam totul e artificializat, daca pot spune asa.

    Referitor la consiliere... as fi vrut sa iti scriu mai mult insa e cam greu in comentariu pe blog, daca vrei si crezi ca te va ajuta - putem vorbi pe mail. :)

    Aici iti voi spune doar ca ideal ar fi sa existe un echilibru in toate - si ca un copil are nevoie si de joaca (:D) si de responsabilizare (in ritmul in care aceasta este sanatoasa pentru el si nu devine o povara, desigur). Deasemenea nu cred ca sa mimezi fericirea in bucatarie / treburile casei alaturi de copil e benefica si le auce incredere in sine. Pentru ca cei mici simt starea de spirit a parintilor. Si, asa cum observai si tu, minciuna si prefacatoria sunt daunatoare... Atata timp cat tu simti fericire adevarata in familie in anumit context - acele momente sunt cu siguranta de fericire autentica. Daca ceva te face insa nefericita, sa fortezi doar ca sa bifezi ca ai facut acel lucru, nu va fi realmente benefic. Mai bine, cauta cauzele din spatele nefericii, pentru tine in primul rand si pentru cei dragi. Nu pentru ca asa spune o statistica, da? Cred ca in toata aceasta experienta, atat de obositoare pentru tine, singurul lucru pozitiv ar fi fost ca aceasta consiliere sa te ajute sa te vindeci de ceea ce clar te-a traumatizat si te-a ranit pentru atata timp, nu sa te judece pentru una si alta - sau sa iti dea o reteta a fericirii universal valabla, cred ca acel lucru nu te va ajuta prea mult. Asa ca, atunci cand simti ca repingi ceva cu toata forta, ca iti produce nefericire, incearca sa vezi care este motivul ascuns in spatele acestei reactii...ca sa te poti vindeca, linisti si impaca. Pentru tine. Poate ca, afland motivul si eliminand cauza, cei descoperi ca exista o fericire autentica si in acel lucru, adaptat desigur la viata de familie si nevoile voastre. Sau.. poate ca nu. Dar macar vei gasi un raspuns.

    Mai mult, repet, daca crezi ca te-ar ajuta - putem vorbi pe mail. :)
    Te imbratisez cu drag si iti doresc sa ai timp pentru tine, pentru gimnastica si lectura si tot ceea ce iti aduce bucurie si te ajuta sa te ridici tot mai mult, pana in momentul in care sa fii asa cum iti doresti si simti ca ar trebui sa fii, ba chiar mai bine de atat!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E mult de scris. Stii cum ma simt? Obosita de atata framantare, atatea discutii, atata povestit. Of, da. Sa stii ca nu pot face lucrurile fortat, ca asa face x si y, ca asa zice doamna la consiliere. Nu ma indoiesc ca ar avea intentii bune, dar momentan ma simt traumatizata de consilierea in sine. Asa am fugit de treburile astea. Ce am observat este ca, multi oameni se blocheaza in trecut si in ce au facut acum nu stiu cati ani.
      Uh, nu imi vine sa cred ca exista cineva caruia nu-i plac parfumurile, Nu folosesc decat deo roll oriflame. In rest, apa si gel de dus.
      Daca ai ceva mai mult de scris, te rog, fara retinere trimte-mi e-mail, il gasesti la profil pe blog.
      Sa ai grija de sufletul tau.

      Ștergere
  2. Nu poți să alegi o altă consilieră, cu care să rezonezi? Deși mă gândesc că e deja aleasă de către tribunal... E aiurea că nu găsești deloc înțelegere niciunde.
    "Printre cărți" e în zona în care locuiesc ... Tot mi-am propus să ajung la anticariatul acesta, dar nu am reușit. Zile ușoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu se poate. Dar sa vezi, doamna mi-a dat replica... ca are zeci de cazuri dovedite. Stii, poate are dreptate in felul ei, dar felul cum a spus, nu stiu, m-am simtit la impunere. Nu va face treaba buna cu mine, cel putin. Multumesc asemenea. Zile calde in suflet!

      Ștergere

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...