luni, 15 august 2022

Camil Petrescu si o mini expozitie

 Cred ca ar merita un articol serios pe marginea acestui subiect dar fiind un blog doar de relaxare prin scriere ma rezum o prezentare sumara.

Am zarit o postare pe facebook despre o expozitie, cateva panouri cu imagini, text si fotografii prezentand cativa autori importanti din literatura romana, printre care si Camil Petrescu. Cred ca nici nu m-as fi dus daca nu era vb de Camil Petrescu.

Nu-mi pare rau ca am facut acest drum. Nu doar ca m-am plimbat si am facut fotografii acestor panouri dar m-am umplut cu energie pozitiva.

Ma bucur ca am fost, chiar daca locatia nu e una preferata de mine si mi-am propus sa fac si o vizita la Muzeul Literaturii cat mai curand pentru ca exista un colt amenajat cu cateva lucruri care au apartinut lui Camil Petrescu.

Sursa fotografie: https://mnlr.ro/camil-petrescu-omul-care-vedea-idei/

Nu am idee unde sunt manuscrisele lui si aceste fotografii in original. Nu am idee unde este Fundatia Camil Petrescu sau daca mai exista. Stiu doar ca cea care s-a ocupat de biografia lui nu mai este in viata, am aflat tarziu  de Doamna Ichim Florica, cred ca in acest an abia. Din pacate, multe lucruri le aflu prea tarziu. Exista o biblioteca a unei fundatii sau asa ceva unde se afla cartile care au apartinut lui Camil Petrescu dar nici acolo nu am indraznit sa merg.

Panourile expuse vizând Camil Petrescu 
Sigur ca, fiind un spatiu mic cei care au gadit expozitia s-au adaptat la acest spatiu. Ma bucur ca a adus o farama de literatura intr-un cartier in care nu stiu cat e important sa citesti literatura romana interbelica.
 

 













O alta stire gasita intamplator tot pe site-ul MNLR:

https://culturaladuba.ro/muzeul-national-al-literaturii-romane-va-cumpara-arhiva-camil-petrescu/

Sper ca au reusit sa o si cumpere. Asa am aflat ca mai au un sediu pe Calea Grivitei:
Cateva iformatii sumare despre acest sediu:
Sediul din Calea Griviței nr.64-66 -
 Expoziții temporare și permanente, tururi individuale, cu programare prealabilă:
MARȚI – SÂMBĂTĂ: 10.00 -18.00
LUNI, DUMINICĂ: închis
Intervalele orare 09.00 - 10.00 și 13.00 - 14.00 vor fi destinate dezinfecției zilnice
Programări: 0762 671 698, relatiipublice@mnlr.ro

Un comentariu:

  1. Multumesc pentru aceasta interesanta postare despre Camil Petrescu.
    Nu am citit de prea mult timp ceva scris de el. Poate incerc o postare intermediara
    cu citate.
    Noapte buna si o saptamana linistita, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...