vineri, 28 ianuarie 2022

Jurnalul unei femei simple (ianuarie 2022)

 

Astazi
Buna dimineata Soare. Zambesc!
La orele diminetii, intr-un moment de liniste scriu aceste randuri.
 
Afara
A iesit soarele cu dinti. Zapada nu avem, cine stie ce ne asteapta in luna februarie, nameti de nu te vezi. Inghet si ger. Iarna inca nu a sosit complet.
 
Ganduri
Au trecut zile bne de cand nu am mai scris in jurnal. Au fost momente critice in viata mea si inca sunt. Plutesc deasupra mea  norii negrii dar se vor duce si ei. Cum sa ies dintr-o poveste in care m-am bagat incontient mai mult. 

Din locurile in care invatam...
Ca oamenii isi urmaresc doar rostul lor si gandurile lor. Sunt rari oamenii care le pasa cu adevarat de tine, acele ganduri sau vorbe spuse sa fie din suflet si cu sufletul. A ajuta un om nu inseamna neaparat doar ajutor financiar.



Sunt recunoscatoare
Oamenilor care m-au ascultat, mi-aus cris cateva vorbe, unele din suflet, altele de mila, unele de compatimire, altele de admiratie. Ceea ce nu as fi vrut si ser sa nu fi provocata cest lucru sa nu rascolesc amintiri in sufletul oamenilor care ma asculta si ma citesc. Recunoscatoare lui Dumnezeu ca mi-a oprit criza avuta Duminica la pranz. Recunoscatoare pentru lucrurile pe care le am, pentru momentele de liniste, pentru doi copiii minunati, pentru omul drag din viata mea si pentru puterea data de Dumnezeu.

Din bucatarie
Miros de lapte de migdale cu fructe uscate. Cafea si suc de mere natural.

Citesc: 
Voica - Yvonne Stahl.
 
Ceea ce astept/sper:
Sper sa se termine cu bine aceasta luna. Sa fim sanatosi sis a ne adunam puterile pentru luna ce urmeaza. Inca nu m-am apucat de agenda, nici acum. Nu pricep ce este cu mine de nu reusesc. Am agenda perfecta. Ce mai astept? Nu stiu. Imi e teama ca ceea ce scriu sa fie pierdere de timp. Voi face poza la agenda. E o agenda gen bullet. Sper doar sa gasesc un moment sa ma apuc, dar daca ma apuc sa si continui.
 
Ce mai mesteresc:
Ma gandesc la o biblioteca de perete. Sa desfiintez vechitura aia de masa birou pe care o am de cand ne-am mutat. Am facut ceva schimbari de cand am divortat in casa. Dar nu sunt indeajuns. Spatiul a devenit din ce in ce mai mic pentru trei persoane. Casa trebuie zugravita si utilata total. Dar nu am de gand sa  mai investesc bani in aceasta casa. 
 
Ascult:

 

 Vizionez:
Aseara am vazut un film numit Talismanul norocos sau asa ceva.  Am inceput sa revad si eu Seinfield. Sincer, mi se pare o porcarie, dar are si faze comice si ma destinde. 
Vreaus a termin de vizionat Dragul meu John, tot de pe Netflix.

In casa:
O dezordine de nu se poate. In afara de vase spalate, lol, nimic nu am reusit saptamana asta sa fac in profunzime. Sper in acest weekend.

Planuri pentru urmatoarea perioada:
- ordine pe birourile copiilor
- am o problema cu plusurile copiilor, s-au inmultit si nu mai stiu pe unde sa le asez;
- sa fac aprovizionarea frigiderului;
- sa aspir casa;
- sa fac ordine la cuiere;
- sa caut loc in dulapuri pentru a mai pune la loc din lucruri.
- sters praful peste tot;
Cumva trebuie sa le aranjez pentru ca in curand astept vizita pentru ancheta sociala si trebuie sa fie curat in casa cat de cat si cum am eu probleme cu oboseala sa vezi ce vraiste ma vor gasi. Aici pierd teren.

Fotografii personale:

 

 

5 comentarii:

  1. In primul rand am remarcat cuvantul ”zambesc”. M-am bucurat atat de tare citindu-l de parca eu izbandeam in ceva ce m-a incercat din greu. Mă bucur mult pentru tine.
    Agenda o vei incepe in momentul in care te simti tu pregatita sa o faci.Nu trebuie sa-ti impui o sa vine ea chemarea pentru asta.
    Iti doresc succes cu proiectele propuse pentru urmatoarea perioada. Sa iasa totul cum iti doresti.
    Un weekend numai cu soare si zambete.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate ca ai putea incerca ceva handmade. Este o activitate incredibil de utila pentru spirit. Eu asa cred. Iubesc experimentele, de orice tip ar fi ele, inclusiv bucatareala.
    E complicat de dat sfaturi. Cncluzia mea din ultimii ani este ca daca eu nu gasesc forta in interiorul meu sa-mi rezolv problemele, ceilalti nu o pot face pentru mine. Pot sugera idei intr-adevar, ma pot asculta, insa cred cu tarie ca orice problema am avut-o, mi-a fost data pentru a o rezolva eu, pentru a ma intari si a invata sa merg mai departe. Si am mai invatat ca daca subiectul pe care il am de rezolvat nu imi provoaca bucurie, ma mai gandesc daca chiar trebuie sau nu. Iar daca e musai, relatia mea cu acel subiect mi-o transform. Ceea ce cred ca merita sa ramana este recunostinta pentru ceea ce stii si singura si iubirea pentru cei dragi.

    Numai bine, draga Carmen! Iti doresc liniste si inspiratie pentru a gasi aceasta liniste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ce scrii dar am adunat un bagaj atât de uriaș încât singura nu mai reușesc sa ma ridic. Puterea mea are o limită. Am obosit enorm în ultimii ani. Am tras la propriu de mine și încă trag.Nu ma plâng dar îmi dau voie sa ma plâng pentru ca trebuie.
      Linistea sufleteasca o voi găsi în ziua când dispare tatăl copiilor din peisaj. Va veni și ziua aceea. Toate au un sfârșit. Nimic nu e veșnic.
      Nu am răbdare cu handmade, am mai încerc în anii trecuți.
      Mulțumesc. Am reușit să ma ridic puțin dar sunt foarte vulnerabila încă.

      Imi plac cumpărăturile, culmea e ca destinde. Ma refer la ce tine de alimente.

      Ștergere
  3. Ma bucur ca faci bine. Randurile tale sunt mai optimiste. Si ma bucur de zambet.
    Uneori avem nevoie sa mai varsam din emotiile adunate. Chiar daca pare ca te plangi. De fapt mai eliberezi din tensiune.
    Toti facem greseala sa credem ca linistea sufleteasca tine de ce e in jurul nostru, de ceilalti. De fapt e pe dos. Linistea sufleteasca aduce si linistea din jurul nostru si curatenia in relatii. Odata ce gasim resursele pentru a ne linisti sufleteste restul se aseaza de la sine. Orice furtuna din exterior vine pentru a ne aminti ca avem rani nevindecate, decizii de luat (de cele mai multe ori destul de grele) si intelegea unor emotii. Bucuria nu vine din exteriorul fiintei noastre ci din interior. Si de cele mai multe ori trebuie reinvatata. O prostioara cumparata care ne bucura sufletul, o melodie ascultata pe repeat si care ne bucura ne poate schimba starea de spirit. Cum am mai spus, simplu gest de a sterge praful (din spatele mobilei, de sub mobila, din locuri in care ajung mai greu) imi da senzatia de improspatare a casei. Stergerea geamurilor si inlocuirea perdelei (chiar daca doar o dau jos, o spal si o pun la loc si ii adaug un fluture, un alt sistem de strangere..) imi da impresia ca intra mai multa lumina in casa. Mutarea unui corp de mobilier dintr-un loc in altul parca ma face sa vad lucrurile dintr-o alta perspectiva. Un sistem de agatat cu carlige a plusurilor mai mici deasupra paturilor sau langa draperii poate schimba atmosfera... Orice schimbare, cat de mica, in casa imi aduce un flux proaspat de energie... Iar la final o floare in vaza si o lumanare parfumata sau un ceai aromat. E vremea zambilelor care ne fac sa zambim atat cu forma dar mai ales cu mirosul. Dar asta se aplica la mine.... Am invatat sa ma rasfat de parca as fi cel mai important musafir venit la mine in vizita.
    Un week-end revigorant sa ai!

    RăspundețiȘtergere

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...