luni, 14 septembrie 2020

Lumea cărților

 o incredibila lectură in acest weekend. Nu as fi crezut ca voi fi fsscinata de jurnalul lui Thierry de Montbrial. Excelentă carte.

E de o acuratețe si de un limbaj excepțional. Puține cărți m-au captat la viata mea cum m,a captat această frumoasa carte.

Ceea ce ma entuziasmează este că pe autor l,am văzut pe viu la Academia Română. În timp ce, poate mulți din cei prezenți la acea lansare de carte erau plictisiti, eu eram de un entuziasm  pentru ca la deschiderea acestei lansări de carte a lui... imi scapa numele, am avut norocul de a,l vedea pe viu pe actualul președinte al Academiei Romane.

Intr,o vreme eram fascinată de scrierile lui  Lucian Boia. Degeaba e criticat el dar dacă as fi si eu în stare sa scriu studiile sale atunci as putea avea îndrăzneala sa critic. 

Fascinante momente chiar dacă a vorbit în franceza, mai contează?

Iată la un si ceva am norocul de a citi o alta carte lansata în 2012. Din păcate nu am avut norocul sa particip. Iată că sunt recunoscătoare sa am în mâini un fascinant jurnal românesc. Excepțional. Asta în condițiile în care eu nu am pasiuni francofone si nu stiu limba franceză. 

Am de citit niște rânduri accesibile tuturor. Cartea conține nume importante din politica românească si fireste impresiile sale despre România.


Intre timp am sesizat o greseala colosala. Cartea tiparita de ceva ani si ma intreb chiar nimeni nu a sesizat rgeseala care s-a strecurat:

In loc de

 Biblioteca Centrala Universitara Carol I a fost incendiata...., domnia sa sau editorul sau... nu stiu cine a scris ca Biblioteca Nationala a fost incendiata in zilele revolutiei din 1989. 

Sincer, am ramas socata de ce am citit! 

A stricat pur si simplu cartea. Ma intreb daca Domnul Montbrial are inca aceasta informatie sau intre timp a aflat numele corect al bibliotecii care a fost incendiate la revolutie. Sper ca da. Altfel ghidul/persoana care i-a furnizat informatiile ar trebui tras la raspundere pe undeva.

Sunt recunoscătoare ca am reușit sa vad oameni de o valoare fara doar si poate.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...