duminică, 21 octombrie 2018

Zile fara frustrari - provocarea ordine in ganduri

A trecut o saptamana in care lucrurile s-au desfasurat destul de anevois. Nu am reusit sa fac prea multe lucruri din cauza programului de la job.
Insa, totusi cateva lucruri am dus mai departe.

In saptamana ce urmeaza punem accentul pe ordine asa cum ne-a sugerat Irina de la Dulce Casa.


Am avut o saptamana foarte grea, insa urmatoare va fi mult mai productiva si mai eficienta deoarece voi avea mai mult timp liber. Eu am inceput deja pregatiri pentru capitolul ordine si simplificare.

Partea cea mai grea de intretinut sunt acele suprafete unde avem tendinta sa punem lucruri si maruntisuri de tot felul. Asa ca, sarcina zilnica este de a aduna si ordona locurile care au loc de depozitare: mese, birouri, scaune, noptiere si alte suprafete de genul asta.

Am construit si locul de rugaciune si unde sa aprind lumanaricile cumparate. Mai am ceva de facut in curand: obicei care as vrea sa vina de la sine si nu fortat, nu ca mi-a zis nu stiu ce persoana sau am citit pe nu stiu unde... sa merg mai des la biserica.
Treaba cu duhovnicul nu m-a prins deloc si nu prea cred ca ma va prinde vreodata. Nu stiu de ce. Oricate argumente mi s-au spus si mis e vor spune, nu ma simt eu ok cu treaba asta. Pentru mine cel mai bun duhovnic e doar Dumnezeu.

Un alt aspect sunt copiii: legat de ei ma preocupa foarte mult scoala pe care o fac. Ce invata, cum invata, de ce nu invata sau de ce sunt mai putin implicati in activitatea scolara.
Pentru ca am nevoie sa umplu golul ramas in urma divortului am nevoie de multe activitati si ocupatii de tot felul care sa ma ajute sa nu ma gandesc la trecut si la tot a fost si putea sa fie si nu mai este pentru ca am renunta la a-mi pune intrebari de genul de ce a fost asa, daca as fi stiu ca si alte de genul.

Saptamana care va urma se va numi saptamana ordinii atat acasa cat si in ganduri.
Nu ar strica si ceva schimbari in stilul de viata, daca as reusi sa vad ce anume sa schimb.

Provocarea saptamanii ce urmeaza nu consta doar in a face ordine si atat. Nu e suficient.
In afara de ordine trebuie sa ne conectam mai mult la viata reala decat la cea virtuala. Sincer, nu aduce foarte multe beneficii cea virtuala. Sigur, faciliteaza anumite lucrusi, de pilda pentru mine mai nou am descoprit ca pot asculta conferintele la care nu pot participa din cauza serviciului care organizeaza in anumite locatii culturale din Bucuresti. De aceea, spatiul virtual si toate platformele internetului trebuie considerate ca un instrument de cunoastere si informare pana la un anumit punct.
Comunicarea are si ea rolul ei, insa si astea pana la un anumit punct. Diferenta dintre a fi fata in fata cu persoana cu care comunici prin retelele de socializare e total departe de realitate. Sentimentul de incredere si putere e total diferit.

A face ordine, nu doar in casa ci si in stilul de viata, obiceiuri si apucaturi, ca sa le zic asa.

Cand cineva incearca sa te eticheteze sau sa te puna la zid ca nu esti asa si trebuia sa fii asa, iti intrebarea ce e in neregula cu omul ala nu ce e in regula cu tine. Fii asa cum simti sa fii, Poarta haine care iti plac tie, tunda-te asa cum simti ca te face sa te simti puternica, frumoasa si bine. Asculta muzica care te face sa te simti altfel, care iti da sentimentul ca traiesti si existi, ca te alina in suflet.
Alege ceea ce te face sa te simti puternica, frumoasa si iti da incredere in tine.

Alege imaginea care te face sa zambesti atunci cand te privesti in oglinda!

In memoria celor 16 ani de casnicie... pentru ca azi e ziua cand ar fi trebuit sa serbez 18 ani de casnicie..

Fireste, frustrari, ranchiuna, ura si invinovatiri nu mai trebuie sa existe. Am lasat trecutul in urma chiar daca mai sunt momente cand lumea ma pune la zid ca nu am fost capabila sa-l tin acasa, sa fac si sa dreg.
Eu cred ca, indiferent cum ar fi fost, pleca oricum.
Nu-l pot acuza de nimic. El e perfect, iar eu sunt plina de defecte si probleme. La orice as spune eu imediat gaseste argumente sa ma puna la zid.

Din cauza asta nu mai pot sa-mi refac viata, nu mai am cum. Nu as mai suporta inca un barbat sa imi spuna ca trebuie sa ma imbrac asa si nu invers, sa nu ma tund asa ci invers, ca trebuie sa port tocuri si nu adidasi, ca trebuie sa ma imbrac elegant si nu in blugi si tricou, sa ma machiez doar cand ies cu el pe strada nu si cand merg la munca, sa nu imi pun bratari si cercei la munca, sa vin direct acasa sa nu cumva sa ma opresc pe la vreun magazim, sa nu vorbesc cu nimeni de la munca despre ce facem acasa, sa... si sa nu... altfel va...ca eu aduc cei mai multi bani in casa, nu tu...etc.

Sunt vorbe care te distruge si te indeparteaza de ce ai fi vrut sa faci. Vorbe care te calca in picioare si te face sa strici lucrurile si mai rau.

Se spune ca, situatia care o ai este rezultatul unei alegeri facute la un moment dat.
Alegerea poate avea doua taisuri.

Nu sunt nici acum in regula cu tot ce s-a intamplat, cine stie cati ani va trebui sa treaca sa pot depasi tot ce s-a intamplat.
Toate povestile de genul asta doua versiuni.





3 comentarii:

  1. Sper ca experientele trecute sa te transforme intr-o femeie mai puternica, mai inteleapta!

    Va doresc sanatate si zile senine! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. omul alaturi de care nu poti sa fii tu insati nu e bun pentru tine, te face sa traiesti in minciuna, in fals. Mai devreme sau mai tarziu relatia se rupe.Un om care intelege ce inseamna sa iubesti cu adevarat nu incearca sa te controleze si sa-si impuna vointa lui asupra ta, ci te accepta asa cum esti, si te sprijina in demersurile tale de a deveni o persoana mai buna.

    Referitor la duhovnic sau la biserica- pentru mine personal relatia din cadrul spovedaniei a fost si este una de mare beneficiu sufletesc.Cand te incredintezi lui Dumnezeu prin intermediul marturisirii, vine harul vindecator in suflet.Nici macar nu trebuie sa fie un preot anume, poti merge la oricine, dar cu gandul ca acela e doar martorul care iti asista marturisirea.Foarte multe probleme mi s-au rezolvat prin intermediul spovedaniei si prin binecuvantarea preotului.Eu cred in harul care lucreaza prin Biserica si prin preoti, fiindca l- am experimentat in viata mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E adevarat. Prea tarziu sa inteleg si eu aceste lucruri. Prea tarziu sa o mai iau de la capat.

      Ștergere

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...