miercuri, 25 iulie 2018

Un strop de istorie

Cea mai frumoasa pasiune a vietii mele pe care ciudat sau intamplator sau nu am dezvoltat-o din copilarie si s-a accentuat la tinerete sunt pozele vechi, oameni straini... in spatele acestei pasiuni se afla de fapt tristetea mea permanenta ca nu mi-am cunoscut toate rudele dinspre mama, ca nu am crescut cu mama... totul are un sens si o logica uneori irationala, dramatica, prapastioasa, victima si ce mai exista ca etichete in lumea asta. Nu, nu ma simt o victima. E destinul meu si atat.

Grafica, desenul si fotografia sunt mostenite din familie prin gena.
Nu am reusit sa le dezvolt mai departe. Trebuie sa fi fost undeva in ramura familiei si un scriitor, altfel nu imi explic ciudata pasiune spre a lucra cu cartile, pasiune care mi-a decis si destinul profesiei.
Ceea ce nu am inteles niciodata de ce nu mi-a placut niciodata sa fiu preocupata de machiaj, cochetarie si gateala, imaginea mea ca femeie si tot ce tine de preocuparile femeilor moderne, cochete si ingrijite. Nu pricep. Si de cate ori o fac, simt ca nu sunt eu.

Fotografia de jos
Focsani - Fotografie de Koroschetz - cca. 1900

Iata superba fotografie cu o copila imbracata in port national pe care am anuntat-o ieri. Toate aceste cartoane pe care erau aplicate fotografiile aveau inscriptionate numele fotografului, orasul etc. Rar se intampla ca artistii fotografi sa ramana fara cartoane personalizate, ocazie cu care foloseau astfel de suporturi universale. De unde stiu, totusi, ca poza a fost facuta de fotograful focsanean? I-am vazut stampila pe verso. O postez intr-un coment la poza.

Sursa: Anda Iordachescu


Focsaniul vechi - pagina de Facebook 


Un comentariu:

  1. Ce fotografie frumoasa! Ce copila draguta!! :)
    Si pe mine m-au fascinat dintotdeauna fotografiile de genul acesta. E ca si cum as calatori in acele vremuri, ca si cum ceva de pe atunci mar chema.
    :)

    RăspundețiȘtergere

49

 49 Ce este o cifra? Doar pe o hartie!  Sa scriu despre suflet si trup. Sufletul a crescut! Trupul e obosit. Azi voiam sa ma izolez complet,...