miercuri, 30 noiembrie 2016

Frunzareli copilaresti

Frunzareli copilaresti e noul nume da acestui blog. Am schimbat numele deoarece continutul blogului de la inceput, se pare, a fost copilaresc si nedemn de luat in seama de foarte multe persoane.

Inspirata acum si de anumite bloguri mamicesti cu renume deja in blogosfera mamiceasca, mi-am dat seama de ce scriem noi mamicile, de ce avem nevoie de un spatiu virtual, de ce ne alocam acest timp si de reprezinta el pentru noi.

Cu greu am inteles acest lucru.
Cea mai urata experienta pe care am avut-o in sfera virtuala a fost facebook-ul. De ce facebook? Pentru ca acolo ti se "fura" din timpul pe care il acordam altor lucruri mult mai esentiale. Lucrurile au scapat de sub control cam de vreo 2 ani incoace. O mamica bloggerita si-a dat seama de acest lucru si a inceput sa traga semnale de alarma prin postarile sale. Cred ca nu ar fi singura. Probabil mai sunt. Dar mamica in cauza si-a dat seama ce si cine ne papa timpul. Aplicatiile pe telefon, facebook si iar facebook.
O postare care mi-a atras mult atentia, desi nu sunt o mamica wham (sincer mi-ar place), cea legata de managamentul timpului time-management

Si cum nicio dependenta nu poate fi cumva stopata, un obicei nu poate eliminat decat prin inlocuirea acestora cu altele.

Am observat azi si ieri in metrou oameni captati de mirajul aplicatiilor. Ma uitam la ei si ma vedeam pe mine cum si eu pana acum 2-3 zile butonam telefonul fara sa ma uit in stanga sau in dreapta. Cel mai rau este ca si copiii tind spre acest obicei.
De ce am vorbit doar de facebook? Pentru ca acolo e un fel de tsunami al informatiilor. Ai impresia ca te ineci in ele. Chiar daca e vorba de domenii serioase.
Asa ca, mi-am pus urmatoarea intrebare:
cat din informatia citita acolo chiar mi-e de real folos?
 fie si de cultura, fie si pentru studii... mi-am dat seama ca nu mai citesc bloguri, nu mai citesc carti, nu mai fac o gramada de chestii, nu mai citesc nimic, nu ma mai ocup de gradinaritul de bloc, nu am mai vazut un film bun etc..
Sigur, m-am gandit ca e vorba si de gestionarea timpului.


Mi-am lansat o provocare. Sa aloc timp mai mult activitatilor reale si copiilor.
Poate la inceput o sa ma contorizez. O sa fie un program auster nazist, dar cu reusite.

PS. Uimitor, iata ce inseamna sa nu mai petrec timpul pe telefon si pe facebook. Azi am scris deja 3 postari, am vazut deja un video de parenting, am citit 2 pagini, am facut cumparaturi.... si inca nu am terminat... bun. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Jurnalul unei femei simple

   (adus in blogosfera românească de către  Corcodusa ) Astazi, 1 Martie, prima zi din luna si inceputul primaverii, zice lumea din trecut. ...